Pastel på pigeværelset / DIY skabe fra IKEA



Dette indlæg har jeg lovet at lave - for cirka 54 dage siden. Undskyld forsinkelsen! På Instagram har jeg for efterhånden længe siden, vist maaaaange fotos af værelset My har fået. De overraskende lækre træskabe IVAR fra IKEA (det her er 30 cm dybt), er blevet smurt med en omgang maling fra Dyrup, som jeg helt selv købte og betalte i Silvan - ingen spons. Og jeg var der alene. I en pailletbluse. Og jeg fandt en medarbejder der kunne hjælpe - ja, det var ganske enkelt en succes, som det kan læses her.

Jeg valgte at male bagvæggen med den sarte farve "Fjer". Den er lyserød, men også pudder, uden at være for rosa. Den ene skabslåge fik også denne farve. Den blev købt som almindelig vægmaling - altså ingen træmaling, trods jeg har bevæget mig uden for enhver malers lov, om at bruge dette på træ. Det er ikke prellet af endnu - og gør det nok heller aldrig.

"Forår" blev også købt som en almindelig lille dunk og "Kildespring" har jeg købt som en prøve, mest fordi jeg har lidt svært ved lyseblåt - og alligevel ville mine hænder så gerne have fat i det. Det er ikke fortrudt, men den skal males over med en rigtig træmaling, for at det holder godt.

Den sidste låge er hvid med et stænk gråt, en restmaling fra et tidligere projekt.

Lågerne kan med fordel sprayes med klar (mat) lak, når den har fået al den maling den har brug for.

Resultatet er blevet så fint, at moderen også er mere end godt tilfreds :-) Skabene er utroligt gode og rummelige, så nu er der plads til ufærdige perleplader, tegnegrej, Barbiebil og alt det andet der helst skal væk fra gulvet ved sengetid :-)

22 kommentarer

  1. Hold nu op hvor er det bare lækkert - tusind tak for inspiration, en ny idé til vores nye hjem ;)
    //Emilie
    http://gravidmedlupus.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Det er så fint! Må jeg spørge dig hvor billedet med månen og billedet med Elsa er fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja da! Månebilledet kan du finde i min webshop på sirlig.dk - det har jeg lavet :-) Det andet er et foto fundet på pinterest, som jeg så har redigeret og printet ud. Det er tilladt, til privatbrug, men jeg kan desværre ikke sælge det videre, da jeg ikke har tegnet stregerne oprindeligt. Det er vældig fint, og meget meget smagfuldt end andre figurer (og alle de vilde pink farver, behøver datteren slet ikke, hun er virkelig glad for det her Elsa-billede) :-)

      Slet
  3. Det ser så flot ud! Og alt man kan putte legetøj ind i er altså et hit 😃

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak! Det er rart for både os forældre og barn, at værelset er overskueligt og roligt, når vi når sengetid :-) Det kan jeg i hvert fald fornemme på Mynthe :-)

      Slet
  4. Virkelig fint og piget. Tak for dejlig inspiration :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig så lidt, jeg er glad for at du læser med :-)

      Denise

      Slet
  5. God formiddag,

    jeg er vild med dine låger og indretning, samt de to paper bags:-)
    Elsker kreativitet.

    Maria
    www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Hej, efter at have set din fantastiske skabsvæg, har jeg været ude og købe nogle Ivar skabe, mit store spørgsmål er nu, hvordan har i monteret skabene på væggen, hvilke beslag har i brugt og hvor mange pr. skab?
    Mvh Sarah

    SvarSlet
  8. Hej Sarah!

    Indeni skabene er der øverst et bræt, hvori der er to huller. Det er vha. dem vi har hængt skabene op, med de skruer og rawplugs der passer vores væg. Vi har ikke købt ekstra beslag eller tilbehør til ophæng.

    Denise

    SvarSlet
  9. Hej,
    Rigtigt flot værelse, sådan nogle dejlige farver:) Dit A,B,C i træ hvor er det fra?:)

    SvarSlet
  10. Grundede du lågerne først?? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Ann-Louise,

      Her er et lidt forsinket svar, jeg håber at du får det :-) Jeg grundede ikke lågerne først. Men har lågerne tilfældigvis en meget tydelig knast, er det en rigtig god idé at bruge forsegler, ellers vil den simpelthen bryde igennem malingen og i løbet af nogen tid ses meget tydeligt.

      Slet
  11. Grundede du lågerne først?? :)

    SvarSlet
  12. Og malede du kun forsiden??

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg malede kun lågerne, også lågernes kant. De blev malet før de blev sat på skabet :-)

      Slet
  13. Hej Denise,
    (Jeg har allerede forsøgt at sende dig en kommentar, men den forsvandt så jeg håber ikke du bliver spammet nu).
    Vi har også investeret i Ivar skabene herhjemme stærkt inspireret af dine flotte skabe.
    Jeg kan se du tidligere har forklaret hvordan I har monteret skabene på væggen, men jeg forstår det stadig ikke helt og det volder mig og min kæreste store frustrationer.
    Vil du måske uddybe hvordan I har monteret skabene ift det du skrev med 2 huller i det øverste bræt?

    Jeg håber meget du vil hjælpe og på forhånd tak :)
    Mange hilsner Natali

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Natali!

      Jeg vil meget gerne hjælpe dig, send mig evt. en mail på denise@sirlig.dk så kan jeg sende billeder tilbage af hvordan skabet ser ud indvendigt. Send også gerne en besked på Instagram (brugernavn sirlig eller sirligblog) så kan jeg lige nappe et hurtigt mobilfoto :-)

      Denise

      Slet

Instagram

Sirlig. Theme by STS.