16 november 2012

jul // diy


Et par hurtige gør-det-selv ting, her til julen. Så overskueligt og nemt at vi alle kan være med til det!

Her er alt jeg har brugt, til de følgende DIYs




Selvgjort julekugle


En hjemmetegnet julekugle, som vi herhjemme nok kommer til at bruge på vores adventsstage (eller rettere, den flotteste stage i verden: Kubus!).

Du skal bruge:
En julekugle
Glaspen/sprittusch

Der er vel egentlig ingen grænser for hvad der kan tegnes på julekuglen, men jeg er bidt af en gal mønster-periode, så min endte med at se således ud, med baner af trekanter.

En rulle maskingtape (eller almindelig tape) var god lige at ligge den på, mens jeg tegnede. Et æggebægre er også fint! Jeg har brugt en glaspen fra Panduro Hobby, jeg ved dog at en almindelig spirttusch også kan fungere, den bliver bare hurtigere tør i stregen.




Julekort


Såre simpelt: et stykke A4-karton foldes og der dekoreres med tape. Jeg har valgt at bruge maskingtape, men almindeligt papir, udklip fra blade eller gamle tegninger, kan også bruges. Jeg har stemplet "GOD JUL" i bunden, med stempelbogstaver fra Panduro Hobby og sværte fra Søstrene Grene (de har faktisk også nogle fine stempler med figurer, "til/fra" og meget andet).




12 kommentarer:

  1. Fine sager og dejligt med lidt inspiration :-)

    SvarSlet
  2. Fine ting der er til at gå til, dejligt med lidt inspiration :o)
    Jeg har også indkøbt nogle kugler jeg har en plan med, gad vide om der bliver tid til at gøre tanke til handling i weekenden..

    Rigtig god weekend til dig og dine

    SvarSlet
  3. Super fede stempelbogstaver. Gad vide hvor du har købt dem??? :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er da megafede!! Hvor er de fra? Jeg har lige købt et sæt i Tiger, men det er uden æ, ø og år og ingen tal. Så dit er da meget bedre

      Slet
    2. Altså frøkener! Jeg har skrevet at de er fra Panduro Hobby :-) Hehe. De er gode og nemme at bruge, til alt!

      Slet
  4. Nice! Lækre billeder iøvrigt ;-)

    SvarSlet
  5. Så dejlig inspiration og flotte sager du har fået lavet, skønt!

    SvarSlet
  6. Nu får jeg også lyst til at male/tegne på glaskugler... og jeg har endda allerede sådan en pen liggende!
    Tak for inspiration : )

    SvarSlet
  7. Sikke nogle dejlige ting! Jeg tror helt sikkert at julekortene skal være dem vi sender ud i år :D og julekuglerne er bare fede...Hvor finder jeg de mælke hvide kugler?

    SvarSlet
  8. Jeg elsker når jeg ENDELIG finder noget jeg kan finde ud af at lave! Tak :-)

    SvarSlet
  9. Skøn ide med julekortene. Det giver inspiration!

    SvarSlet